Új hibrid modelleket mutat be a Land Rover

2020.08.26. 13:07

A Jaguar Land Rovernél könnyebb és kisebb modellek híján a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésének kényszere talán még nagyobb probléma, mint más autógyártóknál. Ezúttal a kisebb, keresztben beépített motoros Land Roverekbe, a Discovery Sportba, illetve a Range Rover Evoque-ba kerülnek enyhe hibrid hajtásrendszerbe kötött új motorok.

Az új hajtások egységesen 48 voltos enyhe hibrid hajtást alkalmaznak, nyolcfokozatú automata váltóval. Az Evoque új benzines alapmotorja a P300e hibridekből már ismert 1,5 literes turbós benzines Ingenium háromhengeres lesz, ami a P160 nevet kapta, 160 lóerős teljesítménye után. Ez ugyan nem tűnik kevésnek, de mivel az Evoque legkönnyebb változata is 1,7 tonna felett van üresen, ez csupán átlagos menetdinamikára elegendő. Erről árulkodik legalábbis, hogy a fronthajtású alapmodellt 10,3 másodperc alatt gyorsítja százra. Ugyanakkor a 108 g/km-es szén-dioxid-kibocsátás legalább kedvező fogyasztást sejtet.

A két új hibrid dízel hajtás már egyformán elérhető lesz a Discovery Sportban és az Evoque-ban is. Mindkettő a kétliteres négyhengeres Ingenium dízelen alapul. A gyengébb a D165 nevet kapta 165 lóerős teljesítménye alapján, és úgy tűnik, egyszerre váltják vele az eddig kínált D150 és D180 kiviteleket. Akinek ez a teljesítmény kevés lenne – ami a testes terepjárók esetében tényleg nem lehetetlen – választhatja a D200 kivitelt is, ami kerek 200 lóerős. Az előbbivel az Evoque 156 g/km szén-dioxidot bocsát ki és 9,8 másodperc alatt érheti el a százas tempót, míg az utóbbival 7,9 másodperces gyorsulást és 170 g/km-t ígér a legkisebb Range.

A hibrid dízelmotorok teljesen kiszorítják a korábbi dízelmotorokat, így villamos hajtás nélküli változat a jövőben egyáltalán nem várható. Ugyanakkor benzinmotorból épp most mutattak be egy újat a Discovery Sportban. A P290 változatba kétliteres négyhengeres Ingenium motor kerül 290 lóerővel, amivel a testes modell akár 7,4 másodperc alatt is elérheti a százas tempót. Ebbe kilencfokozatú automata kerül, összkerék-hajtással, de hibrid hajtás nélkül.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.