Egyszerűbb az új Rolls-Royce Ghost
A Ghost hozta meg a BMW-féle Rolls-Royce-nak azt a sikert, amit a Phantom első generációjától hiába vártak. Ám időközben eltelt 11 év, a váltás ennyi idő után a Rolls-Royce számára is kötelező.
A sikeres koncepciót azonban nem dobták el, inkább csak továbbgondolták. Az új generáció határozottabb stílusú lett, egyszerűbb felületek alkotják a formatervét kívül-belül. Az összkép sterilebb hatást kelt, pont annyival, hogy még tökéletesebbnek tűnjön a Rolls-Royce autószerűbb modellje.
A hajtás ránézésre nem változott sokat. A 6,75 literes ikerturbós V12-es motor 571 lóerős és 850 Nm csúcsnyomatékú változatát építik a Ghostba, ami, amellett, hogy bőven elég erős – 4,6 másodperc alatt érhető el a 100 km/h a bő 2,5 tonnás monstrummal – nagyon csendes is.
A Rolls-Royce tervezői egyébként is kivételes gondot fordítottak a kényelemre: az autó minden alkatrészét optimalizálták zajkeltés szempontjából, és egy új típusú, minden ma létező műszaki újítást tartalmazó futóművet terveztek az autó alá. A légrugós, aktív szintszabályzású rendszer kamerákkal pásztázza az útfelületet, és eszerint állítja be a futómű paramétereit – az ígéretek szerint ezzel új kényelmi szint válik elérhetővé.
Az 5,56 méter hosszú, 2,15 méter széles és 1,57 méter magas Ghost persze nem csak ezen a téren igyekszik felülmúlni minden más járművet. Kivételes például az ajtók mozgatása: a teljes egészében motoros rendszer egy kar meghúzására nyitja, és gombnyomásra csukja az ajtókat.
Szintén nem gyakori megoldás – bár nem lenne meglepő, ha hamar szétfutna az autótuningolók közt – a hűtőrács LED-világítása, amely sötétben is kiemeli a krómozott rudakat.
A tökéletes minőségért és a minden részletre kiterjedő szuperalapos tervezésért persze borsos árat kérnek: egy Ghost alapára 300 ezer euró felett lesz, ami itthon a 120 millió forint feletti kategóriát jelöli ki a típus számára.