Modern sportkocsi készült a Volvo P1800-asból
Kémfotón már láthattuk ezt az átalakított kupét, de csak most derült ki, hogy miért készült. A gyári Volvo és Geely versenyautókat felkészítő Cyan Racing építette a P1800-as teljeskörűen modernizált változatát, amelyből a korábbi feltételezésekkel szemben akár többet is készek legyártani.
A jó kiállású restomod mindössze 990 kilogrammot nyom, annak ellenére, hogy a karosszéria gyenge pontjait utólagos merevítésekkel látták el. Az autó orrába a Volvo kétliteres szabvány turbómotorjának 420 lóerős változatát építik, amely 7700-as fordulatszámig engednek el, és amelynek állítólag kellemesen lineáris karaktert sikerült hangolni a turbófeltöltés ellenére.
A hosszában beépített motort egy ötfokozatú Holinger váltóval párosítják, amely dogleg kapcsolási sémát követ, azaz az 1-es fokozat balra alul található, hogy a leggyakrabban használt 2-esből 3-asba váltás rövidebb mozdulatot igényeljen. A hajtás korlátozottan önzáró differenciálművet is tartalmaz, így a teljesítmény átvitele sem okozhat gondot, a futóművet pedig az eredeti merev hátsó tengelyesről kettős keresztlengőkarosra építették át, állítható rugóstagokkal.
„Építhettünk volna egy elektromos Volvo P1800-ast is, a legfrissebb technikával, csakhogy nem ezt akartuk. Inkább úgy döntöttünk, készítünk egy időkapszulát: megtartjuk a 60-as évek aranykorából a legjobb részleteket, és kombináljuk mindennel, amit ma tudunk, megtartva a lehető legtisztább vezetési élményt.” – foglalta össze a lényeget Christian Dahl, a Cyan Racing alapítója és vezetője.
Az igazi meglepetés az, hogy a Cyan Racing nem egyedi autónak szánja az átépített P1800-ast: bár nagyon korlátozott példányszámról, és félmillió dolláros – úgy 150 millió forintos – indulóárról beszélnek, de mégiscsak több példány legyártását tervezik. Nincs kétségünk afelől, hogy minden elkészült példánynak lesz gazdája.