Újabb rekordot célzott be a villanyszörnynek a Volkswagen

2020.09.06. 10:11

Még nem viszik múzeumba az ID.R-t, egy rekordra még mindenképp rámegy vele a Volkswagen. Hamarosan az övék lehet mind a két goodwoodi csúcs. 

volkswagen-id-r-goodwood

Az ID.R egy célszerszám, amit a Volkswagen kimondottan azért épített, hogy nagy visszhangot érő pályacsúcsokat szerezzen vele. A márka villanyautós arculatépítésének egy fontos eszköze, ami eddig azt tette, amire alkották: már övé a Pikes Peak-i csúcs, nála van a Goodwood FoS rekordja, ő a leggyorsabb elektromos autó a Nordschleifén és van egy erős referencia ideje a Tianmen hegyi szerpentinen. 

ik

A következő helyszín, ahol az ID.R beírná magát a rekorderek közé újfent Goodwood. Annyi különbséggel, hogy most nem a már bezsákolt Goodwood Hill-re viszik el, hanem a 3,8 kilométer hosszú Goodwood Motor Circuit-re. A nagy múltú versenypályára, ami már a negyvenes évek vége óta része az európai motorsportéletnek, és ahol olyan nagy nevek versenyeztek a múltban mint Jim Clark, Jackie Stewart, Stirling Moss vagy Graham Hill. Szintén a pályához köthető Bruce McLaren 1970-es halála, és különös módon az élő hivatalos körrekord is. Azt ugyanis 2015-ben egy Bruce McLaren emlékversenyen futották 2015-ben: 1:18,217, Nick Padmore futotta egy Lola T70 Spyderrel. 

nzf

Látva az eddigi teljesítményét, nem is lehet kérdés, hogy az ID.R-nek meglesz az új csúcs. A kérdés csak annyi, hogy mennyivel. Ha pedig sikerül majd neki az október 16-18 között tartott SpeedWeeken, az azt vezető Romain Dumas lesz az első versenyző, az ID.R pedig az első autó, ami egyszerre tartja a rekordot a két goodwoodi pályán.  

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.