Korábban a Volkswagen hülyenév-adó házibajnokságában az ID.Roomzz nevet adták a tanulmányautónak, ami a legnagyobb Volkswagen villany-SUV előfutára volt. Ám úgy tűnik, már tesztelik a szériaváltozatot, amelynek várhatóan tisztességes típusszámot adnak.
A Roomzz tanulmánynak persze nem csak a neve volt sajátos, de akadt rajta néhány szükségtelenül komplikált megoldás is. Az egymással szembe nyíló tolóajtókról például már akkor is lehetett tudni, amikor a tanulmányt először megláttuk, hogy a szériagyártást biztosan nem érik meg, és a fotókon látszik is, hogy az ID.6-ként emlegetett modellen a kilincsek a megszokott helyükre kerülnek.
Az álcázott autón egyébként pont azok a formai ügyeskedések nem látszanak – a tetőt vizuálisan karcsúbbnak láttató fémszínű betétek – amelyekkel sikeresen elfedték a vaskos hátsó tetőoszlopot. Így ezen a téren a prototípus képei talán még őszintébbek is, mint a gyáriak szeretnék.
Az ID.6 elsősorban persze Amerikának és Kínának készül, ahol a tágas belső sokkal lényegesebb vásárlási szempont, mint Európában. Ugyanakkor valószínű, hogy a Touareg elektromos megfelelőjeként a látszatra legalább öt méteres modell Európában is elérhető lesz.
Várhatóan ez lesz a legnagyobb modell a cégcsoporton belül, amelyet még az ID.3-asban bemutatott MEB szabvány platformra építenek. Így várhatóan ebből is 306 lóerős lesz a legerősebb változat. A tanulmány kapcsán 450 km-es legnagyobb hatótávot emlegettek, ami már egész jól használható autót sejtet, különösen a 150 kW-os gyorstöltési lehetőséggel együtt.
A szabvány alapoknak is köszönhető, hogy az ID.6 a tervek szerint már 2021-re gyártásba megy, bár nem lenne meglepő, ha a koronavírus-járvány kapcsán ennek a premierje is eltolódna, akár 2022-re.