Ez az autószerű furcsaság valójában egy rásegítéses bicikli

2020.09.14. 06:04

Tekerve menne akár 60 km/h-val, miközben úgy lenne könnyebb egy mázsánál, hogy egy miniautó minden képességével bír. Még utast is lehetne szállítani az Aacheni Műszaki Egyetem tanulmányával.

Nem meglepő, hogy a Canyon Capsule ötlete a németországi Aachenben született. A város Hollandiával határos, az országgal, ahol a lakosság nagy része intézi biciklivel a mindennapjait, és ahol egy nemrég készült felmérés szerint a most autózók 45 százaléka is szívesen váltana bringára, ha nem lenne kitéve az időjárásnak. Az Aacheni Műszaki Egyetem diákjai erre fel kezdték el kidolgozni egy jármű terveit, amit tekerni kell, mint egy kerékpárt, de négy keréken gurul és zárt karosszériája van, ami megvéd az esőtől és amiben sok holmit, de akár még egy utast is lehet vinni. 

Érthető, hogy ez az irány a biciklizés eddigi kétszáz évében miért nem tört utat magának: egy ilyen guruló bódé tömege nem kicsi, nyers erővel meghajtani nem egyszerű. A tanulmányt ugyan kihozták egy mázsa alatt a tervezői, de ezt a 95 kilogrammos tömeget csak rengeteg karbonnal tudták elérni, ami rögtön nagyon megdrágítana egy esetleges tömeggyártást. Még ez a súly is túl sok ahhoz, hogy elektromos rásegítés nélkül tekerhető legyen, így a Canyon Capsule kapott egy 2 kWh-s akkumulátort. Ez feltöltve 150 kilométeren át segít be a tekerőnek, amivel állítólag könnyen 60 km/h-s tempóig lehet vele gyorsulni. 

Bár ha van ország, ahol egy ilyen kezdeményezésből - akár csak manufakturális szinten gyártott - termék lehet, az Hollandia és Németország, ettől függetlenül aligha jut el a forgalmazásig a Canyon Capsule. 

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.