Lelepleződtek a Jaguar Land Rover tervei
A Jaguar Land Rover az egyik legkisebb, még talpon levő nemzetközi autógyártó, ennek ellenére viszonylag komoly fejlesztések zajlanak a cégnél most is. A befektetőknek szánt beszámolóból most az is kiderül, hogy mik ezek, hol tartanak, illetve mit halasztottak a járványhelyzet miatt.
A pénzügyi igazgató, Adrian Mardell beszélt arról, hogy hogyan módosulnak a tervek a koronavírus-járvány hatására, de a szavaiból számos, eddig kevéssé ismert részlet is kiderült. Többek közt az is, hogy két elektromos modell is a bemutatás küszöbén áll: ezeket már augusztus illetve szeptember folyamán bemutatták volna, de a fejlesztés ezeken a területeken néhány hónapot csúszott, így október és november folyamán ismerhetjük meg a két típust. Ezek az új, szabvány MLA platformra épülnek: az egyik egy elektromos Range Rover változat lesz, a másik pedig a Jaguar XJ villamos hajtású utódja.
Az MLA padlólemez egyébként minden nagyobb Jaguar és Land Rover modell alapja lesz, és a legfontosabb újdonsága, hogy mindenféle hajtásrendszerű autó építhető rá komolyabb plusz ráfordítás nélkül, a hagyományos benzines- és dízelmotoros modellektől a tisztán elektromosakig. Úgy tűnik, készül rá egy eddig pletykaszinten sem említett modell, amelyet MLA MID-nek neveznek házon belül – ez Mardell beszámolója szerint szintén késni fog néhány hónapot.
Ugyanakkor az is egyértelművé vált, hogy mi az, amit a járványhelyzet miatt sem hagytak megcsúszni. A Range Rover és Range Rover Sport típusok fejlesztési munkái állítólag egy napot sem késtek, a rövid Defender változat, a 90-es munkálatai szintén zavartalanul haladnak. Ezek a modellek nyilván fontosabbak a gyártó számára üzleti szempontból, mint a nagy elektromos járművek, amelyektől jelentős haszon rövid távon aligha várható.
A beszámolóból kiderült, hogy a fejlesztésre fordított összeg jelentősen csökkent – 4-ről 3 milliárd fontra – amire az egyik bank képviselője rá is kérdezett. Mardell szerint ezt alapvetően a típusváltozatok számának jelentős csökkentésével érték el. Emellett hangsúlyozta, hogy az új MLA platform révén az autógyártó működése már alacsonyabb gyártási számok mellett is nyereséges lehet. Azt mondta, évi félmillió autó már profitot hoz majd, ami azt jelenti, hogy ismét pozitív lehet a vállalat pénzügyi mérlege, ha visszatérnek a koronavírus-járvány előtti évi 550 ezres gyártási szinthez.