Bizonytalan a Bugatti, Lamborghini és Ducati sorsa
Úgy hallani, valamiféle átszervezés biztosan lesz a három rétegmárkánál, amelyek alig kapcsolódnak Volkswagen csoport fő üzletéhez, de az eladás lehetősége sem kizárt.
A Volkswagen csoport vezetése állítólag azt célozta meg, hogy jelentősen, több mint a duplájára emeli a cégcsoport piaci értékét, ami jelenleg 78 milliárd euró. Herbert Diess azonban 200 milliárdra szeretné emelni 2025-re, és ehhez valamit lépni kell, mert a környezet nem kedvez a nagy autógyáraknak. Az eleve kedvezőtlen fejlemény – legalábbis a VW részvényárfolyam szempontjából, hogy az EU a szén-dioxid-kibocsátás további csökkentését helyezte kilátásba, ahogy az sem, hogy a Németországban tervezett megszorítások állítólag elbuktak a szakszervezetek ellenállásán. Így valami mást kell kitalálni, ami a VW csoport hatékonyabb működése felé mutat – így kerülnek képbe a rétegmárkák.
Egyelőre nevük elhallgatását kérő belső informátorok szerint a Bugatti, Lamborghini és Ducati valamiféle átszervezésével szeretnék csökkenteni a költségeket: szó esett valamiféle belső együttműködés létrehozásáról, de állítólag az eladás lehetősége is újból szóba került. A problémát az okozza, hogy ezeknél a márkáknál is elengedhetetlen valamiféle technológiai átállás: a jelenleg használt benzinmotorokról valamiféle hibrid vagy elektromos hajtásláncra, ami elég jelentős költséget jelent – valószínűleg jelentősebbet, mint amennyi nyereséget egy-egy márka hozna.
Úgy hallani, most még a lehetőségek felmérése zajlik, döntésre, illetve bármiféle bejelentésre állítólag legkorábban novemberben lehet számítani: akkor kiderül, hogy hogyan próbálja meg minimalizálni márkái, illetve saját költségeit a VW csoport.