Kevesebb lesz a kompakt Mercedes?
A Mercedes új stratégiájáról már kiderült, hogy a drága és fényűző termékek kapják benne a kulcsszerepet, de a nyilatkozatok alapján már az is sejthető, hogy hol próbál spórolni a vállalat vezetése.
Az egyik terület egyértelműen a gyártás egyszerűsítése: kevesebb típusváltozatot terveznek, kevesebb hajtás-variációval. Markus Schäfer, a cég fejlesztési igazgatója nyilatkozott a tervről. „Csökkentenünk kell az összetettséget. Az összetettség ugyanis növeli a költségeket. A jövőben kevesebb lesz a termék, kevesebb lesz a platform, drámaian csökkentjük a belsőégésű motorok számát, és teljesen elhagyjuk a kézi váltót.” - mondta.
A Mercedes vezérigazgatója, Ola Kallenius közben arra is tett utalást, hogy hol tervezik megkurtítani a kínálatot. „Talán egy kicsit túl messzire mentünk abban, hogy minden szegmenst teljesen lefedjünk. Különösen a kompaktok között.” - mondta. A Mercedes jelenleg hétféle kompakt modellt kínál: az A osztályt csapott hátú ötajtós és szedán, a CLA-t szedán és kombi karosszériával, ezen felül a B osztályt, a GLA-t és a GLB-t építik a fronthajtású platformra. Nem kétséges, hogy Kallenius erre a kavalkádra utalt.
Ugyanakkor a Mercedes vezetése nem tervez drasztikus lépéseket: úgy tűnik, fokozatosan terveznek változtatni. Minden meglevő modell megmarad, inkább úgy igyekeznek átalakítani a kínálatot, hogy több legyen az igényesebb, gazdagabban felszerelt változat, miközben csökkentik a változatok számát. Ezekkel a lépésekkel önmagában is növelhető a cég haszna, és amikor eljön a modellváltások ideje, nem minden típusnak készítik el a közvetlen utódját.
Kallenius szerint a cél az, hogy olyan típusokat dobjanak piacra, amelyek a jelenleginél szélesebb kör számára teszi vonzóvá a márkát, de igyekeznek pontosabban megcélozni az egyes vásárlói csoportokat, ahelyett, hogy megpróbálnák lefedni a teljes piacot.