Megérkezett az első kicsi Ram
Manapság a Ram a Chrysler csoport talán legfontosabb márkája, amely az Egyesült Államokban tomboló pickup-divatnak köszönhetően óriási hasznot hoz, elsősorban öt méter feletti alvázas, platós modelljei révén.
A márka azonban olyan piacokon is jelen van, ahol ezek a 30 ezer dollár körül induló, és akár 700 lóerős monstrumok a többség számára megfizethetetlenek. A Fiat Doblóból és Ducatóból származó Promaster City és Promaster révén ezeken a piacokon – elsősorban Latin-Amerikáról van szó – sem sikertelen a márka, de kellett valami, amivel nem csak a céges vásárlókat tudják megszólítani.
Így született a Ram 700 nevű jármű, amely, ha nem is fele akkora, mint a Ram 1500-as, de jóval kisebb és olcsóbb. Lényegében a Fiat Strada pickup átcímkézett változatáról van szó, amely a világnak azon a felén eleve elég kedvelt haszonjármű.
Több változat is készül: a rövid kabinos, fényezetlen lökhárítós, 1,15 köbméteres rakterű kivitelbe a Fiat régi, 1,4 literes, feltöltés nélküli benzinmotorja kerül 94 lóerővel. A polgáribb, négyajtós, hosszú kabinos változatba a modernebb Firefly motorcsalád négyhengeres, 1,3 literes változatát építik 100 lóerővel.
A lényeg persze nem ez, hanem az ár: a Ram 700 11 és 15 ezer dollár közti összegbe kerül, így sokkal nagyobb népszerűségre számíthat az Egyesült Államoktól délre, mint a két-háromszor ennyiért kínált teljes méretű Ram pickupok.