Az olcsóbb Bentley limuzin majdnem mindenben jobb
Eddig csak a hatliteres W12-es turbómotorral kínálták a Bentley egyetlen megmaradt limuzinját, a Flying Spurt, most azonban itt egy másik változat is, a Volkswagen-csoport szabvány négyliteres V8-asával, és minden arra mutat, hogy autóként ez lesz a jobb választás.
Ahogy a Continental GT-ben, a négyliteres nyolchengeres turbómotorból itt is az 550 lóerős változatot alkalmazza a Bentley. Ezzel messze nem használják ki a motorban rejlő lehetőségeket – a Lamborghini Urusban ugyanez a blokk száz lóerővel erősebb – de így legalább papíron megmarad a 636 lóerős W12-es előnye.
Az érdekes az, hogy a durván száz kilogrammal könnyebb nyolchengeressel alig lassabb a Flying Spur alapkivitele, mint a csúcsmodell: 4,1 másodperc alatt gyorsul százra, ami egy tizeddel gyengébb idő a W12-esénél, azaz alig észlelhető, viszont a jobb súlyelosztás a gyáriak szerint is érezhetően jobb vezetési élményt eredményez – már amennyire az ilyen szuperdrága száguldó luxusnappalik esetében beszélhetünk ilyesmiről.
Ha abszolút értékben nem is takarékos, a V8-as jobban is fogyaszt: a gyári, vegyes ciklusra ígért WLTP adat 12,8 liter száz kilométeren, a szén-dioxid-kibocsátás pedig 280 g/km, ami úgy 17%-kal jobb a tizenkét hengeres eredményeinél. Dicsekedni mondjuk ezzel sem nagyon lehet, de egyértelműen ez a környezettudatosabb választás.
Nem mellesleg az ára is alacsonyabbra várható, bár a konkrét összeget egyelőre nem mondtak. A kisebb motor viszont biztosan hatványozottan számít majd Kínában, ahol a luxusautó-adó 4 literes motor felett kezd elszállni.
Valószínű, hogy nem ez az utolsó Flying Spur változat: hallani pletykákat egy hibrid V6-os változatról is, amelyből tényleg alacsony fogyasztási adatokat hozhatnak ki, és bár valószínű, hogy a teljesítményszint alacsonyabb lesz, mint a V8-as esetében, azzal is gond nélkül túlléphetik a 450 lóerőt, ahogy azt az Audi Q8 E Quattro-nál már bizonyították.