Tavasszal azzal sokkolt mindenkit a Fiat, hogy 38 ezer eurós – közel 13 millió forintnak megfelelő – áron dobta piacra az új 500-as legelső változatát. Most azonban mutattak egy új karosszériaváltozatot három oldalajtóval, és mintegy mellesleg említést tettek a kisebb akkumulátoros változatról is.
A háromajtós 3+1 nevű kivitelről korábban csak hallottunk, most azonban meg is nézhetjük: tényleg arról van szó, hogy az egyik oldalon Mazda RX-8 stílusban egy kisebb, hátrafelé nyíló ajtót is kialakítottak, amelyen át egyszerűbb lesz beszállni a hátsó ülésekre. Valószínűleg ettől sem lesz népautó az 500-as, de legalább a gyerekek beszerelése egyszerűsödhet a hátsó ülésekbe.
Eggyel lényegesebb újdonság, hogy készül egy Action nevű alapkivitel is az elektromos 500-asból. Ebbe az eddig kínált 42 kWh-s akku helyett 23,8 kWh-sat építenek majd, amivel a WLTP hatótáv 320-ról 180 km-re csökken. Emellett az autó csúcssebessége 150 helyett 135 km/h, a maximális teljesítménye 118-ról 95 lóerőre csökken, a 100 km/h-t pedig 9,5 másodperc alatt érheti el. Cserébe valószínűleg olcsóbb lesz – erre utal legalábbis, hogy a Fiat az elektromos autózás demokratizálását emlegeti ezzel a változattal kapcsolatosan – de konkrét összeget egyelőre nem mondtak.
A Fiat, ahogy a legtöbb elektromos autót kínáló gyártó számára a nyugat-európai országok bőkezű villanyautó-támogatásai hozhatják meg a forgalom növekedését. Erre pedig szükség is lesz, azok után, hogy Mirafioriban évi 80 ezer villanyautó legyártására teremtettek lehetőséget.