Supercharge: új villany-versenysorozat a jövőnek

2020.10.22. 15:48

A recept tulajdonképp csupa ismerős elemből áll. Egyforma, de részben testre szabható elektromos autókat kapnának a csapatok, amelyekkel ralikrossz-fazonú, rövid de látványos versenyeket vívnának. Annyit csavartak a dolgon, hogy napjaink divatjának megfelelően terepjáró-fazonú, nagykerekű, magas üléspozíciójú autót terveztek.

A projekt hátterében két tapasztalt szakember áll: Max Welti, aki korábban vezette a Porsche Motorsportot és a Sauber F1-es csapatot is, illetve Rob Armstrong, aki korábban az IMG nevű sportmarketing-cégnél foglalkozott autósporttal. Így az sem meglepő, hogy a Supercharge szabványos autóját, az SC01-et is egy ex-Sauberes mérnök, Willy Rampf tervezte.

Ez a jármű szolgálna alapul a majdani versenyautóknak, de a Formula E megoldásához hasonlóan a szabvány karosszériába minden csapat saját hajtásrendszert építene. Az autóba 40 kWh-s akkumulátor kerül majd, egy-egy villanymotort kap a két tengely, az összteljesítmény 670 lóerő körül volna, a gyorsulás 100 km/h-ra pedig 2,5 másodpercen belül zajlana.

A versenyeket ralikrossz-stílusban nagyjából egy kilométeres pályákon rendeznék, amelyen síkos útfelület, vizesárok és mesterséges ugrató is helyet kapna. Egy verseny egy napot venne igénybe, viszont 15 rövid futamból állna.

Mindez egész jól kitalált koncepciónak látszik, de nem tudni, hogy mennyire harapnak rá a potenciális csapattulajdonosok. Egyrészt egy ilyen csapat fenntartása sem lenne épp olcsó – két pilóta, két autó és a háttérszemélyzet fenntartása akkor is sok millió eurós tétel, ha az autónak csak egy részét kell kifejleszteni.

A Supercharge ráadásul elég későn érkezik. A Formula E-t rendező cég tavaly óta igyekszik összehozni a terepen zajló Extreme E mezőnyét, a WTCC rendezői Pure ETCR néven villanyautós túrakocsi-kategóriát alapítanak épp, a ralikrossz-világbajnokság pedig már tavaly kiegészült egy villanyautós kategóriával. És igazából mindenki az autóiparnak ugyanarra a néhány tucat szereplőjére – gyártókra, nagyobb beszállítókra – számít, így az sem vehető biztosra, hogy a Supercharge eljut egyáltalán az első szezonjáig, amit 2022-ben tartanának, nyolc hétvégén.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.