A Bugatti eddig nem igazán próbálta kihegyezni a sportkocsijait. Sejthető volt, hogy még a Chiron Super Sport 1600 lóerős motorjában is van tartalék: végül is 8 literes, turbós W16-osról van szó, kisebb és egyszerűbb motorokból is kihoztak már sokkal többet.
A Bolide ezt a lehetőséget aknázza ki: a Bugatti technikájára rendes pályaautót építettek, minden eddiginél erősebb motorral, és a csontvázig egyszerűsített műszaki tartalommal. Minden eszközzel igyekeztek csökkenteni a gép tömegét: titán csavarokkal, titánból 3D nyomtatással előállított egyedi alkatrészekkel, és persze rengeteg szénszálas kompozittal. A végeredményt 1850 lóerő 1240 kilogrammra, ami versenyautókra jellemző 0,67 kg/lóerő teljesítmény-tömeg arányt jelent, abszolút értékben pedig kihasználhatatlanul jó menetdinamikát.
A gyáriak szerint 2,17 másodperc alatt gyorsulhat az új modell százra, 4,36 alatt kétszázra, 7,37 alatt háromszázra, és 12 másodperccel az indulás után a 400 km/h is meglehet. A szimulációk szerint az 500 km/h is meglenne 20,16 másodperc alatt, és az elvi végsebesség még ennél is nagyobb. Azt is állítják, hogy a Bolide 3:07,1-es időt futhatna Le Mans-ban, és 5:23-asat a Nürburgring Nordschleifén. Az előbbi abszolút körrekord lenne, vagy 10 másodperccel jobb a Toyota LMP1-es versenyautójának eredményénél, és az utóbbit is csak a Porsche 919 Evo 5:19-es ideje múlja felül, minden másnál bő fél perccel gyorsabb.
Mindehhez nagyban hozzájárul a karosszéria különleges kialakítása: a látványos légterelők és a gigászi diffúzor 1,8 tonnányi tömegnek megfelelő leszorítóerőt termel 320 km/h-nál. Az autó tetején elhelyezett szívónyílás környezetében ráadásul aktív felületet alakítottak ki. Ebből bizonyos sebesség felett apró dudorok emelkednek ki, leválasztva az áramlást, ami állítólag vagy 10% légellenállás-csökkenést eredményez ezen a területen, és csökkenti az itt kialakuló felhajtóerőt.
Az egyelőre nem egészen világos, hogy mire is jó a Bolide a Bugatti számára. Ugyan az FIA biztonsági szabályainak is megfelel, de a versenybe küldéséről egyelőre nem született döntés. Ahogy arról sem, hogy gyártják-e majd, bár ennek a lehetőségét sem zárták ki. Arra viszont biztosan jó, hogy megmutassa, a cég műszaki megoldásaiban még bőséggel akadnak tartalékok, és a Bugattinál képesek olyan autót építeni, amivel dinamikában felül lehet múlni a legtöbb ma létező szupersportkocsit, a Koenigseggeket, SSC-ket és Hennessey-ket is beleértve.