Jelentős bírságra számít a Jaguar Land Rover a EU-tól
A Fordhoz hasonlóan a Jaguar Land Rovernek is volt terve arra, hogy hogyan javítsa szén-dioxid-kibocsátási flottaátlagát a rá vonatkozó előírásnak megfelelően, de itt is becsúszott egy nem várt probléma.
A legfontosabb, hogy a két legkelendőbb modell, a Range Rover Evoque és a Land Rover Discovery Sport konnektoros hibrid változatai jóval magasabb átlagos fogyasztást értek el, mint tervezték. Ennek következtében a két típus P300 jelzésű változatai a tervekben szereplő 32, illetve 36 g/km-es szén-dioxid-kibocsátás helyett bőven 40 g/km felett bocsátanak ki.
A Jaguar Land Rovernek, mivel elsősorban nagy autókat gyárt, viszonylag magas szén-dioxid-kibocsátási átlagot kell hoznia – WLTP szabvány szerint mérve 132 g/km-t – de ez az idén már biztosan nem sikerül a cégnek, ezért is jelentették be, hogy mintegy 90 millió fontot különítenek el a várható bírság megfizetésére.
A jogszabály szerint a szén-dioxid-kibocsátási flottaátlagban a gyártónként változó célértékhez képesti 1 g/km-es túllépésenként 95 euró a bírságot szabnak ki az autógyártókra. Az idén még minden, 50 g/km alatt kibocsátó autó eredménye 2-es szorzóval számít a flottaátlag számításánál, ezért is olyan lényeges, hogy a JLR igazán takarékosnak szánt hibridjei nem hozzák az elvárt szén-dioxid-kibocsátási értékeket.