A Volvóval szövetkezik a Ford a szén-dioxid-bírság elkerülésére
Ahogy sejthető volt a korábbi hírek után, amelyek szerint a hibrid Kuga hibája miatt az idei szén-dioxid-kibocsátási átlag a határérték fölé jönne ki, a Ford európai részlege keresett egy partnert, amellyel együtt számolhat szén-dioxid-kibocsátási flottaátlagot erre az évre.
A partner a Volvo lesz, amely az elmúlt években számos konnektoros hibriddel bővítette a kínálatát, sőt, az XC40-esből már tisztán elektromos kivitelt is kínál. Ennek köszönhetően bőven túlteljesítheti a rá vonatkozó szén-dioxid-kibocsátási korlátot. Ezért ugyan nem jár semmi, viszont a szabályozás megengedi, hogy több gyártó összeálljon, és együtt átlagoljanak. Ez pedig nyilván pénzt ér, hiszen egyébként akár több százmillió eurós bírságot kellene kifizetnie az alulteljesítő cégnek, ahogy ez a Jaguar Land Rover esetében történik.
Hasonló együttműködéseket egyébként több cég is kötött már: a Fiat a Teslával, a Toyota a Mazdával, a Volkswagen az MG-vel számol együtt, de nemrégiben a Renault is jelezte, hogy mivel várhatóan túlteljesíti a saját határértékét, így nyitott rá, hogy segítsen egy másik gyártónak – persze nem ingyen.