Ez az öreg terepjáró szupermodern
Amerikában viszonylag elterjedt megoldás ládás motorral tuningolni: a detroiti autógyárak mindenféle motort – de elsősorban V8-asokat – kínálnak mindenféle évjáratú autóhoz. Így egy egyszerű motorcserével növelhető a teljesítmény, csak arra kell figyelni, hogy emissziós szempontból az új motor nem lehet rosszabb a réginél.
A GM ezt a rendszert tervezi az elektromos hajtásokhoz igazítani: a képeken látható 1977-es Blazert a Chevrolet Performance, a márka tuningrészlege építette át, méghozzá egy olyan villanyautósító készlet prototípusával, amely a (mifelénk Opel Ampera-e néven ismert) Chevrolet Bolt elektromos autó hajtásrendszerének alkatrészeit tartalmazza. A lényeg, hogy úgy alakították ki a készletet, hogy az komolyabb műszaki problémák nélkül belemenjen a régi Chevrolet motorok helyére.
A villanymotor, amelyet egy elektronikusan vezérelt négyfokozatú váltóval kapcsolnak a gyári hajtáslánchoz, 200 lóerős, és 60 kWh-s, 400 V rendszerfeszültségű akkumulátorral érkezik. A ládás hajtáslánc mindent tud, amit a Chevy Bolt: regeneráló fékezést, túltöltés-védelmet és akkumulátor-túlmelegedés elleni védelmet is.
A készlet egyelőre néhány lényeges probléma megoldását még az átépítőre hagyja: az eredeti helyett be kell szerezni egy elektromos rásegítésű kormányművet, elektromos fékrásegítőt és műszervezérlő elektronikát, de ezek viszonylag egyszerűen beszerezhetőek.
A terv az, hogy a végleges villanyautósító készletet 2021 második felére kerüljön olyan állapotba, hogy kereskedelmi forgalomba tudják hozni. Későbbre ígérnek nagyobb teljesítményű és akkumulátor-kapacitású változatokat is olyan alkalmazásokhoz, ahol a kétszáz lóerő harmatosnak tűnhet.