Elkészült a legdurvább VW Golf
A Volkswagen tartogatott még egy sportos csúcsváltozatot a Golf nyolcadik generációjából. Az R-ben csupa ismerős alkatrészt használtak, viszont pillanatnyilag nem csak a Golfok közül, de a VW csoport összes kompakt modellje közül ez a legerősebb.
A hajtáslánc szinte egy az egyben a prémium ikertestvérből, az Audi S3-asból érkezik. Az egyetlen feltűnő eltérés, hogy a kétliteres EA888-as turbómotorból itt egy 320 lóerős változatot használnak, ami 10 lóerővel az S3-as motorjánál is erősebb. Ehhez kézzel is kapcsolható DSG automata váltót, valamint az Arteonból és a Tiguanból ismert nyomatékvektorozó összkerék-hajtást illesztették. Ez utóbbi nem csak az első és a hátsó kerekek közt osztja el a nyomatékot a szükségleteknek megfelelően, de a két hátsó kerék közt külön-külön is.
A végeredmény egyrészt az elődénél is jobb gyorsulás – százra két tizeddel ugrik gyorsabban a Golf R az elődjénél, 4,7 másodperc alatt – de a tervezők szerint nem ez volt a leglényegesebb szempont, hanem az autó vezetési reakcióinak javítása. Ezt a hajtás trükkjein kívül az új futómű is elősegíti: a két centis ültetésen és a feszesebb hangoláson kívül az új fékeken 1,2 kg-nyi rugózatlan tömeget sikerült spórolni a többi Golfhoz képest, de az 1,3 fokkal nagyobb első kerékdőlés is a kanyarvételi tulajdonságok javítását szolgálja.
A kezdetektől elérhető lesz a Golf R-hez a Performance csomag, ami a sebességhatárolót 250-ről 270 km/h-ra állítja át, de emellett két másik üzemmódot is tartalmaz: a Special nevűt kifejezetten a Nürburgring Nordschleife köridejére optimalizálták – állítólag 17 másodpercet tudtak faragni az előző generáció idejéből– de ezen kívül ezzel a csomaggal érhető el a Drift mód is, amely némi keresztben autózást is lehetővé tesz.
Érdekes módon az új Golf R ránézésre nem radikálisabb a nemrég bemutatott GTI Clubsport változatnál. Az egyetlen, könnyen észrevehető különbség a kétoldali dupla kipufogóvég – a Clubsporton is mindkét oldalon van, de ott csak egy-egy csövet használtak – de ettől eltekintve az R talán még visszafogottabbnak is hat fronthajtású testvérénél.
Egy lényeges részletet még nem közöltek, az autó árát. A szaksajtó némi emelkedésre számít ezen a téren, ha másért nem, a szén-dioxid-kibocsátási átlag rontása miatt biztosan indokolt akár egy-két ezer euró plusz.