A körülmények ellenére megduplázta a 2021 márciusáig tartó pénzügyi évre vonatkozó nyereség-előrejelzését a Toyota - jelentette be egy pénteki online ülésen Toyoda Akio, a cég vezérigazgatója. Ebben nagy szerepe volt a kínai piac erősödésének, ahol egyébként a Honda is jól teljesített. A pénzügyi eredmények kapcsán befektetői oldalról felmerült a kérdés, hogy miként akar érvényesülni a cég az elektromos autók felé mozduló piacon, ahol a Tesla egyelőre megfoghatatlannak tűnik. Az amerikai cég értéke idén júliusban már meghaladta a Toyotáét, ma pedig már többet ér, mint mind a hét japán autómárka együttvéve.
Miközben Toyoda elismerte, hogy a befektetőkkel, az üzleti modellel, a software-rel és a megújuló energiaforrásokkal kapcsolatban van mit tanulniuk Elon Muskéktól, finoman helyre is rakta azokat, akik a puszta számokkal dobálóznak, mondván, a Tesla egyelőre nincs jelen a valódi üzleti világban. “A Tesla szerint az ő receptjük lesz a standard a jövőben. Nálunk, a Toyotánál viszont már most megvan a valódi konyha és a valódi séf. (...) Vannak finnyás vendégek, akik ott ülnek velünk szemben, és már most a mi ételeinket eszik.” Ezt arra értette, hogy noha a részvényárfolyamot tekintve valóban előnyben van, a Tesla eladott autóinak száma mégis töredéke a Toyotaénak. Ők tavaly 10,74 millió autót értékesítettek, 2021-re ugyanezt az adatot 7,5 millióra becsülik, miközben a Tesla alig 500 ezer eladott járműre számít.
A dolog pikantériája, hogy a hibrid technológia úttörőjeként a Toyota a teljesen elektromos RAV4 akkumulátorával és hajtásrendszerével kapcsolatban anno a Tesla segítségét kérte és kapta is, később viszont kihátrált az együttműködésből, és egész a közelmúltig nem is fektetett nagy hangsúlyt a technológiára.