Egy kedvcsináló, 1000 lóerős, elektromos prototípussal és a platform kiterjesztésével próbál életben maradni a DTM. Teszi mindezt azután, hogy előbb 2018-ban a Mercedes szállt ki, idén pedig az Audi és az Aston Martin jelentette be, hogy el kívánja hagyni a sorozatot. A DTM nem csak drága, de a környezetbarátság felé mozduló gyártók számára a belső égésű motorok miatt a marketing-értéke is egyre csökken.
Miután kiderült, hogy a BMW egyedüli gyárként marad a versenyben, sokan a szabályrendszer teljes megújulását várták, de ők nem álmodtak elég nagyot: bár a DTM jövőre tényleg átáll a GT3-as szabályokra, emellett viszont négy plusz, a fő versenyt támogató széria is indul a jövőben: a GT4-en alapuló DTM Masters, a DTM Classic, a DTM Esports és a DTM Electric. Ez utóbbi valószínűleg a jövő irányát is meghatározza.
2023-ban mutatkozna be először az elektromos technológián alapuló versenysorozat, ami 30 perces sprintekből állna, és boxkiállásokkor emberek helyett gépek cserélnék az akkumulátorokat. Korábban volt arról is volt szó, hogy ipari robotok cseréljék a kerekeket, de a most bejelentett tervek között már nem szerepel, az ötletet valószínűleg az olcsósítás jegyében elvetették. Az autók moduláris felépítése szintén a fenntartható versenyzést és a költségek mérséklését célozza, amivel több gyártónak válhat vonzóvá a sorozat.
Hogy a tervek komolyságát nyomatékosítsák, be is mutattak egy működő, 1000 lóerős prototípust, amit a Formula E-ben versenyző Daniel Abt, két ex-DTM bajnok, Hans-Joachim Stuck és Timo Scheider, valamint a Formula-E-ben is jártas Schaeffler Group márka-nagykövete, Sophia Floersch már meg is hajtott a Hockenheim-ringen. Nem csodálkoznánk, ha a nem túl távoli jövőben az elektromos széria venné át a Class One vezető szerepét.