Nagyobb motort kap az új Subaru BRZ
Ahogy megígérte, a Subaru bemutatta a BRZ újabb változatát, amely az eddig gyártott modell alapos frissítésének tűnik.
A formát láthatóan igyekeztek karakteresebb stílusjegyekkel feldobni, bár az átdolgozás nem egyértelműen szerencsés: a kissé jellegtelen előd után helyenként barokkos túlzásnak tűnhetnek például a sárvédőívek felett elhelyezett íves élek, vagy az autó orrán az átalakított légbeömlő-rendszer.
A lemezek alatt is változtattak a konstrukción. A legfontosabb eltérés az elődhöz képest a nagyobb, 2,4 literes motor. Turbót vagy kompresszort továbbra sem alkalmaznak, de a nagyobb négyhengeres teljesítménye az eddigi 208-ről így is 231 lóerőre nő, a maximális nyomaték pedig 212-ről 250 Nm-re. Ennél nyilván lényegesebb, hogy a pörgős, szívómotoros karakter megmarad, azaz a vezetési élmény aligha változik meg érdemben. Már csak azért sem, mert a BRZ nem csak erősebbé, nehezebbé is válik: a korábbi kb. 1,2 tonna helyett 1315 kilót nyom üresen.
A japán sportkocsi belső terét is alaposan átdolgozták: egyszerűbb vonalvezetésű műszerfalat terveztek hozzá, 8 hüvelykes középső érintőképernyővel és a hagyományos analóg helyett képernyő-alapú műszeregységgel, amely alapáron jár majd az autóhoz.
Érdekes módon a Toyota egyelőre hallgat a BRZ-vel egy gyártósoron készülő GT/GR 86 sorsáról, bár tulajdonképpen a Subaru is elsiette egy kicsit saját sportautójának bemutatását. Az új BRZ forgalmazását ugyanis csak 2021 őszén kezdik meg Észak-Amerikában. Ahogy már korábban jelezték, az európai bevezetést egyelőre nem tervezik, ami a korábbi, évi néhány százas eladási szintet nézve nem is meglepő.