Tulajdonképp egy alapos modellfrissítésről van szó: a korábbi BJ20-ast alakították át alaposabban, megszabadítva a korábbi formai túlkapásoktól. Az egyszerűsítés jót tett: az új modell európai szemmel is egész vállalhatónak tűnik.
A Beijing Auto a nagy kínai gyártók közé tartozik: amellett, hogy a Mercedes és a Hyundai helyi partnere, terepjáró modelljei révén a kínai hadsereg egyik jelentős beszállítója, és emellett saját polgári kínálatát is folyamatosan fejleszti. Ennek részeként mutatták be a korábbi BJ20-as utódját, a BJ30-at, amely egy 4,45 méteres szabadidő-autó.
A legjelentősebb változtatás, hogy szinte minden ellentmondásos részlet eltűnt az autóról. A szögletes formát megtörő kerek lámpák, és más, lágyabb vonalú elemek eltűntek. Most már minden a szögletes felé billen az autón, amitől az összkép sokkal kellemesebb, de a szögletes alapforma miatt még mindig elég jellegzetes.
A lemezek alatt a technika keveset változott. Továbbra is 1,5 literes, 150 lóerős turbómotort építenek az autó orrába – ez állítólag ugyanaz a négyhengeres, amelyet a Mitsubishi az utolsó, 2013-ig gyártott Colt csúcsváltozataiba épített.
A BJ20-hoz hasonlóan valószínűleg a BJ30 sem lép ki Kínából, de ha igen, akkor sem valószínű, hogy eljutna Európáig: ha a formaterve meg is lenne hozzá, műszakilag egyszerűen nem lenne elég korszerű.