Tavaly ilyenkor mutatták be a Honda City szedán harmadik generációját, most pedig itt egy újabb változat, a csapott hátú ötajtós. Ezzel a City végképp kilép a Jazz árnyékából – eredetileg ennek a lépcsős hátú testvérmodellje volt – és önálló karriert kezd.
Az új, ötajtós Honda City 4,35 méteres hossza alapján a kompakt kategória alsó szélére érkezik, így nagyjából félúton van a bő négyméteres Jazz, és a 4,5 méter fölé nőtt Civic között. A formaterv hátsó része alapján arra lehet következtetni, hogy az ötajtóst utólag tervezték meg a City szedán alapján – erre utal legalábbis, hogy a hátsó ajtók egy az egyben a négyajtós változatról érkeztek, nem is követik az új modell tetővonalát. Ugyanakkor a gyáriak szerint az ötajtós, amellett, hogy könnyebben bővíthető a csomagtartója, nagyobb lábteret is biztosít a szedánnál.
A City Hatchbacket egyelőre egyféle motorral mutatták be: az ezres háromhengeres turbómotor 122 lóerő és 173 Nm leadására képes, fokozatmentes automata váltóval párosítják, és akár 20% alkoholt tartalmazó benzinnel is használható.
Egyelőre csak Thaiföldön mutatták be a típust, ahol a gyártás is folyik. Később valószínűleg az export is beindul majd, arra viszont elég kicsi az esély, hogy az új Honda Európában is megjelenjen.