Csomagban árul versenyautókat az Aston Martin
Nemigen láttunk még effélét más autógyártól: három múzeumba való versenygépet kínál el egy csomagban az Aston Martin.
A Vantage Legacy Collection az előző Vantage alapjaira épített három versenygépet tartalmaz. A legöregebb a 2009-ben tervezett GT4-es, ez nagyon közel áll az utcai Vantage V8-ashoz, bár a bukókeret, az ülések, az üzemanyagrendszer és még néhány részlet a versenyautóként való használatot szolgálja.
A Vantage GT3 tűnik a legdurvábbnak a trióból: ez a V12 Vantage-en alapul, hatliteres, 600 lóerős motor dolgozik az orrában, és olyan részletmegoldásokat hordoz, mint a karbonszál-kompozit kardán, vagy az óriási, állítható szögű hátsó szárny.
A harmadik Legacy modell, a GTE a legradikálisabb: ebbe már kifejezetten versenyzésre épített motor kerül, a rajtkész tömege 1,2 tonna alatt van, és ez már olyan technika, amivel 2017-ben Le Mans-ban kategóriagyőzelmet tudtak aratni.
A csomag tehát kétségtelenül értékes gyűjtői darabokból áll, az igazi kérdés inkább az, hogy miért is adja ki a kezéből az Aston Martin. Bár az év eleji tulajdonosváltás, és a Mercedes részvényszerzése javított a cég anyagi helyzetén, a Vantage Legacy Collection kiadásának van egy olyan mellékíze, hogy a működés fenntartásához már a családi ékszert kell elkótyavetyélniük. Olyan autókat, amelyeknek igazából egy gyári múzeumban lenne a helyük. Így viszont hétszámjegyű összeget lehet kapni értük – persze fontban – ami, bármilyen furán is hangzik, mostanság igenis számíthat a sportkocsigyártó költségvetésében.