The Naran: ezer lóerős szörnyeteg, BMW-ből
A repülőgép-bérbeadással foglalkozó üzletember, Ameerh Naran szervezte össze ezt a nagy, és félelmetesen erős kupét, abban a reményben, hogy a Paganihoz és a Koenigsegghez hasonló, exkluzív autómárkát alapíthat a segítségével. A részletek kidolgozását igyekezett a legjobb szakemberekre bízni, a műszaki alapokat pedig a BMW szállítja.
A Naran Automotive első autója a The Naran nevet kapta, és egy viszonylag nagydarab, orrmotoros kupé, amely az alapjait az aktuális 8-as BMW-től kölcsönzi. Ennek köszönhetően ha szűkösen is, de négy személyes lesz, és viszonylag nehéz: bő 1,6 tonnát nyom üresen. Ezt ellensúlyozandó, a BMW 4,4 literes V8-asából a Racing Dynamics nevű cég fejlesztett hozzá egy 5 literes motort, amely 1048 lóerős, és 1036 Nm maximális nyomaték leadására képes. Ez a ZF nyolcfokozatú automata váltóján át hajtja mind a négy kereket. A végeredmény 2,3 másodperces gyorsulás 96 km/h-ra, 4,56 másodperc 160 km/h-ig, és 370 km/h körüli elméleti végsebesség.
A látványos forma egyébként Jowyn Wong műve, aki korábban már több hasonló sportkocsit tervezett, így az Apollo IE és a De Tomaso P72 is az ő vázlatai alapján készült. Az autó dinamikai fejlesztéséért a NIO EP9-et is hangoló Daniel Mense végzi, a belső tér terveiért pedig a korábban az Aston Martinnál tervező Kate Montgomery felel.
A nagy nevek tervezte autó, és a félelmetes adatok persze csillagászati áron érkeznek: egy-egy ilyen autót egymillió euró körüli áron kínálnak majd. Így az sem vehető biztosra, hogy tényleg akad majd vásárló mind a 49 autóra – elvégre a Naran márkának még bizonyítania kell, hogy amit kínál, az tényleg az elérhető legjobb minőség. Jelenleg csupán néhány számítógéppel generált képet tudnak mutatni a szuperautóról, amelyet 2022-ben szeretnének elkezdeni gyártani, így legkorábban akkor derül ki, hogy tényleg sikerülhet-e a Koenigsegg nyomába lépni.