Egy mai új autó alkatrészeinek mintegy 30%-át teszik ki a műanyagból gyártottak, és ezek újrahasznosítása jelentős kihívás, amely egyelőre nem teljesen megoldott. Az Audi és a Karlsruhei Műszaki Egyetem munkatársai erre kerestek, és úgy tűnik, találtak megoldást.
A műanyag alkatrészek egy részét, különösen azokat, amelyek hőre lágyuló, homogén anyagból készültek, viszonylag egyszerűen hasznosítják újra. Feldarabolják, majd megolvasztva új formába önthetik ezeket. Ám akadnak többféle anyagból gyártott elemek, ahol ez az út nem járható – ezek esetében kínál megoldást a kémiai eljárás.
Lényegében itt is az a cél, hogy a kőolaj-alapú műanyagok visszakerülhessenek a körforgásba, és ezt úgy érik el, hogy oxigénszegény környezetben való hevítéssel pirolízis-olajat állítanak elő ezekből – egy olyan anyagot, amely később használható új műanyag alkatrészek előállításánál. Ráadásul ebben az esetben az új műanyag állítólag ugyanolyan minőségű is lehet, mint a korábbi kiinduló anyag, ami a jelenleg alkalmazott visszaforgatási megoldásokra nem jellemző.
Azt egyelőre nem részletezték, hogy az új eljárást mikor kezdik bevezetni a sorozatgyártású autókban, de az Audi azt jelezte, hogy a jövőben igyekeznek jelentősen növelni a visszaforgatott műanyagok arányát az autóikban.