Lassan tisztázódhat a Nikola helyzete
A szeptemberi bejelentés után, amelyből kiderült, hogy a Nikola nem a saját technológiájára építve lépne be a pickup-piacra, a vállalatot csalással vádolták. Ez az ügy jutott mostanra odáig, hogy a Nikola és a GM a megegyezés feltételeinek újratárgyalása, és a helyet tisztázása mellett döntött.
A Nikola, amely eredetileg környezetbarát nyergesvontatók gyártására alakult, 2016-os megjelenése óta tulajdonképpen befektetői pénzeket és megrendeléseket gyűjtött. A tét ráadásul tovább nőtt az idén nyáron végrehajtott tőzsdei bevezetés óta. Szeptemberben tört ki a botrány, azután, hogy kiderült, a korábban vázlatokon bemutatott Badger pickup műszaki tartalma egy az egyben a General Motorstól jön. A részvény esésére játszó egyik tőzsdei befektető cég csalást kiáltott, a hatóságok pedig vizsgálódni kezdtek.
Úgy tűnik, ennek hatására jelentette be most a Nikola és a GM lényegében egyszerre, hogy a korábbi megállapodást semmisnek tekintik, és bár az együttműködésről nem mondanak le teljesen, a részleteket újratárgyalták. Ennek keretében, úgy látszik, lemondtak róla, hogy a GM 11%-nyi Nikola részvényt szerezzen, ahogy arról is, hogy közösen gyártsák a Badger pickupot, viszont úgy néz ki, a Nikola nagy teherautóiban a GM-től vásárolt üzemanyagcellás hajtást és akkumulátorokat használják majd.
Ez utóbbi bejelentés azért érdekes, mert ez azt jelenti, hogy a látszat ellenére a Nikola egyáltalán nem rendelkezik az üzemanyagcellás hibrid technológiával, amelyre a korábbi ígéreteit alapozta. Ugyanakkor a GM közreműködése azt jelenti, hogy van rá esély, hogy ez változzon a jövőben, és a Nikola egy halom üres ígéretből valódi teherautó-gyártóvá váljon.
A Badger pickup sorsa egyelőre bizonytalan, mivel a Nikola vezetése a nagy teherautók piacát tartja fontosabbnak. A megrendelők előlegeit visszafizetik, és a Nikola vezérigazgatója szerint a típus jövője attól függ, hogy találnak-e hozzá másik gyártópartnert, miután a GM-mel ezen a fronton nem működnek együtt.