Szokásos panelek szűk halmazából simán fel lehet építeni a modern autós hírek zömét: egyre-másra jelentik be a gyártók a két-háromtonnás/elektromos/lelketlen/tohonya terepjárókat; a szedánok és kisautók eleve kiveszőben vannak; de; itt egy retró koncepció, ami majd megment bennünket. Most is ez a helyzet.
Az Alpha Ace technikai fronton hozza a kötelezőket: városi szaladgálósnak szánják, a 418 centis hossza erre alkalmassá is teszi, elektromos, 400 km-es hatótávot ígérnek rá. Kellemes meglepetése, hogy hátul hajt, de mivel a pontosabb specifikációkat, például az akkumulátor-kapacitást és a teljesítményt nagyvonalúan elhallgatták, egyelőre nem tudni, mennyire lehet majd vele játszani. Ehhez mankót jelenthet, hogy a 0-100 hat másodperc alatt megvan, bár az 1633 kilós önsúly egy ekkora autónál némiképp lohasztó.
Ami kiemeli a többi tucat-EV közül, az a formaterve: aranyos is, modern is, de közben a múltból, klasszikus elemekkel építkezik. Összességében talán a Fiat 850-re és a Sport Coupé bátyjára emlékeztet, de elölről egy csipet Ladát is felfedezhetünk benne. Az autó legnagyobb erénye, hogy tiszta, mégis határozott vonalakkal rajzolták meg, így nem esik a Tesla kihipózott semmilyenségébe, de azt a manapság elterjedt, lézernyalábbal összekaszabolt küllemet is elkerüli, amiben a Lexus és a BMW az eminencia. Plusz pirospont jár a hurkás gumikért.
Az utolsó, állandó hírelemet a végére hagytuk: noha lehet foglalózni az autót, és az Alpha Motor Co. startupnak nem is az Ace az egyetlen bemutatott modellje (ott az ICON kishaszongépjármű), mégsem mernénk fogadni rá, hogy valaha gyártásba kerül. Az Ace-hez hasonlóan kicsi autókon kisebb profitot lehet keresni, ráadásul csak kétszemélyesre tervezik, ezek alapján könnyen a süllyesztőbe kerülhet.