Luca de Meo január 14-én vázolja majd a cég jövőjére vonatkozó, átfogó terveket, de egy Automobilwoche által megszerzett belső levelezésből már most tudni lehet, mik az átalakítás kulcsterületei.
Ahogy az a válság sújtotta cégeknél lenni szokott, az elsődleges cél a kiadások csökkentése. Konkrét számokat ugyan nem említ, de támpontot adhat, hogy már a vezérigazgató érkezése előtt is évi egymilliárd eurót akartak spórolni, illetve közel 1500 munkahelyet akartak megszüntetni. Emellett a párhuzamosan folyó fejlesztéseket és a rövid távon meg nem térülő technológiai befektetéseket is vissza szeretné fogni.
De Meo szintén megszokott stratégiai lépésként szűkítené a modellpalettát - a kínálat 30%-át szántaná be, amire példaként a nem kifizetődő Opel modellek megszüntetését hozta a PSA-nál. Mindezt úgy akarja elérni a Renault háza táján, hogy a konszern közben ne veszítsen piacot, ami a versenytársak egyre bővülő kínálata miatt nem lesz könnyű.
Némiképp jó hír, hogy nem követik a globális trendet, és nem mozdulnak a nagyobb modellek felé. A fő fókuszt a C szegmensen tartják, amitől 2025-ig 25%-os bevételgyarapodást remélnek. Az viszont figyelmeztető jel lehet, hogy nem a mennyiség növelésével akarják ezt elérni, hanem a profitráta növelésével. Érdekesség, hogy ez szembemegy a korábbi igazgató, Carlos Ghosn mindent a mennyiségnek alárendelő törekvéseivel.
Az új vezetés a globális ambíciókat is átértékeli, mivel azok - főleg Ázsiában és Latin-Amerikában - nem hozták a remélt sikereket. Ugyanakkor Kínáról nem mondanak le, lévén az a világ legnagyobb piaca, ezt nem is engedhetnék meg maguknak, ám ott is újratervezik a gazdasági modellt, és helyi partnereken keresztül próbálnak majd teret szerezni.
A jövő problémáit és lehetőségiet sem hagyják figyelmen kívül, a tervek szerint 2026-ra a vállalatcsoport tevékenységeinek 20-30%-át már nem a hagyományos autógyártásban, hanem pénzügyi és kiberbiztonsági területeken, flottakezelésben, a körkörös gazdaságban és egyéb, az autózáshoz nem kapcsolódó hightech fejlesztésékben fogja végezni.
A Ghosn-botrány után felmerült, hogy a Nissan és a Mitsubishi leválna a Renault csoportról, de a vezérigazgató szerint ezek nélkül a kapcsolatok nélkül másodvonalbeli márkákká süllyedne mind a négy márka, így arra fog törekedni, hogy ezeket a partnerségeket megerősítse.