Ennyi volt, vége az e-Golfnak
December 23-án elkészült az utolsó e-Golf a drezdai üvegpalotában, ezzel vége a rövid életű villanyosnak, a Volkswagen első tömegesen gyártott villanyautójának. Az ID3 kapja meg a helyét.
A 2013-as Frankfurti Autószalonon mutatta meg először a világnak a Volkswagen az elektromos Golfot, ami egy évvel később már a piacon volt egy akkor még nagyon gyér lakossági villanyautós mezőny tagjaként. A viszonyoktól függően 80-180 kilométeres hatótávolsága már új korában sem volt kiemelkedő, és a 2017-es frissítés se hozott nagy előretörést. Ekkor már nyilvánvaló volt, hogy egy akkora óriás, mint a Volkswagen nem teheti meg, hogy sokáig a villanyautóvá átépített Golffal haknizzon a szegmensben, ma pedig már itt van az eleve villanyautónak épült ID3, ami teljesen feleslegessé tette az e-Golfot. 145 561 legyártott darab után ezzel vége a pályafutásának.
A drezdai gyárban most egy háromhetes átalakítás következik, hogy januárban már ID3-asok készülhessenek ott, ahol az utóbbi években e-Golfok. Ezzel a zwickaui üzem után, ahol 2019 novemberében indult az ID3 sorozatgyártása, a drezdai lesz a Volkswagen második olyan üzeme, ahol a MEB padlólemezre épülő autókat fognak készíteni.