Az ausztráliai Bathurst 12 órás versenyen adott interjút Mike Flewitt, a McLaren vezérigazgatója. A beszélgetés során erős, de őszinte kijelentések hangzottak el a márka és a sportautó szegmens jövőjével kapcsolatban.
Alapvetően a McLaren jelenlegi helyzete és a bajba került, tulajdonképpeni rivális Aston Martin kapcsán került elő a piaci terjeszkedés kérdése. Az Aston Martinnal ellentétben a wokingi vállalat egyáltalán nem kíván a tőzsdére lépni, ezzel együtt pedig a példányszámokat sem növelnék rohamosan -, hisz az ő ügyfeleiknél mások a prioritások: ”a McLaren lehetőleg ne gyártson túl sok autót”. Ezzel összhangban a tervek között is legfeljebb évi 4500-5000-es példányszám szerepel, ez a konzervatív hozzáállás pedig a SUV-okra is messzemenően érvényes: “Jó néhány piacon megkapom a kérdést, hogy csinálunk-e városi terepjárókat vagy elektromos autókat a jövőben, a válaszom pedig az, hogy nem, nem csinálunk. Ennek pedig racionális oka van: a McLaren teljességgel a motorsportban, a sportkocsikban és a sofőr-központú autókban gyökerezik. Borzasztóan korai lenne egyéb területekre átvezetni a márkát és olyan termékhez adni a hitelességét, aminek egyáltalán semmi köze nincs a történelmünkhöz.”
Flewitt a hibrid témánál sem kertelt, elkerülte a megszokott, szépelgő köröket: “Elég őszinte vagyok ahhoz, hogy azt mondhassam, mi kizárólag azért hibridizáljuk az autóinkat, hogy megfeleljünk a környezetvédelmi szabályozásnak.” Abban biztosak lehetünk, hogy egyik autógyártó sem puszta jó szándékból önt vagyonokat a zöld technológiába, a különbség annyi, hogy Flewitt ezt nyíltan kimondja. Azonban a McLaren nem a hátrányokon kesereg, mint inkább a hibrid technológiában rejlő lehetőségeket aknázza ki azáltal, hogy egy új, önálló, az eddigi P11-esnél gazdaságosabb és hatékonyabb platformot épít köré. Az erre épülő plug-in hibridek fokozatosan le is váltják majd a mostani modelleket: “Nem látok reális esélyt arra, hogy 2022-2023 után nem-hibrideket hozzunk forgalomba.” A platform valóban hatékonyra sikerült, Flewitt elmondása szerint a hibrid rendszer 30-40 kg pluszt, 30 km tisztán elektromos hatótávot és 100 gr/km alatti CO2 kibocsátást jelent. A V8 valószínűleg marad, de az elejtett megjegyzések arra utalnak, hogy egy új, V6-os motor is jelentős szerephez jut majd.
Az interjúnak különösen élénk kontrasztot ad a hír, miszerint a Ferrari egész modellcsaládot épít a Purosangue hobbiterepjáróra, amelyben egy tisztán elektromos modellnek is helyet szánnak.