Nem tetszik az amerikai felügyeletnek a visszahívási gyakorlata, megbüntetik a Daimlert
Azután, hogy 2019-ben a 20 millió dollárra büntette hasonló okokból a Mercedest, most az anyacég teherautós vállalatának is kiosztott egy nagyobb bírságot az NHTSA. Pontosabban a Daimler Trucks visszahívási gyakorlatával van gondja az USA közlekedési hatósági feladatait ellátó ügynökségnek.
![freightliner-daimlertrucksmexico-w1024xh512-cutout](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/3600/36006/360069/36006949_8fbb475eff0ecce93ee91bdb26ac4d8e_wm.jpg)
Akár 30 millió dollár bírság (8,9 milliárd forint) is lehet vége a Daimler Trucks és az NHTSA között kialakult ügynek. Utóbbi szerint a Daimler teherautós részlege 2017-ben és 2018-ban nem kezelte megfelelően a visszahívásokat. Erről részben már ítélet is van, tízmillió dollárt mindenképp fizetnie kell a Daimlernek, és további ötöt kell elköltenie a biztonság növelésére, egyes területeken a belső információáramlás javítására. További 15 millió dolláros bírság fenyegeti a céget, ha ezzel kapcsolatban a határozatban foglaltakat nem hajtja végre elég gyorsan.
Az NHTSA problémája, hogy a Daimler Trucks többször is megkésve rendelte el a visszahívásokat, köztük olyat is, ahol közel 470 ezer jármű volt érintett. Az ügynökség azt is sérelmezte, hogy a gyártó nem adott megfelelő jelentéseket a visszahívásokról, ami szerintük a Daimler belső struktúrájának a hibája. Az NHTSA most rendszeres tájékoztatást vár a gyártótól arról, hogyan fejleszti a belső kommunikációját, hogyan javítja a belső információáramlást, és ha úgy ítélik meg, nem fejlődnek kellő mértékben, kiszabják a további 15 milliós bírságot. Hasonló okokból kapott amúgy a testvérvállalat, a Mercedes-Benz 20 millió dolláros büntetést Amerikában két éve.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)