A Tesla részvényei éveken keresztül 50-60 dollár körül mozogtak, de 2020 eleje óta több mint tízszeresére emelkedett az ár (január 2-án 705 dollár), így a Tesla már többet ér, mint az utána következő 9 autógyártó együttvéve. Mellékes hozadéka a dolognak, hogy 2020 novemberére Elon Musk lett a világ második leggazdagabb embere.
A Tesla technikai előnyét még a versenytársak sem tagadják, egyelőre csak lassan sikerül felzárkózniuk hozzá: az amerikai techcég nem csak hatótávban utolérhetetlen, de a szolgáltatások egységességét tekintve is jobb élményt nyújt a felhasználók szerint, tehát a tőzsdén mutatott teljesítmény nem alaptalan. Ám az elemzők arra figyelmeztetnek, hogy épp egy buborékot fújnak azok a vásárlók, akik nem a hagyományos értékelési modellek alapján vesznek Tesla részvényt, hanem az „óriási jövőbeli siker” narratíva miatt.
Figyelmeztető jel, hogy a cég piaci részesedése az óriási kapitalizáció ellenére is elenyésző, miközben a konkurencia eleve jó pozícióban fektet óriási összegeket az elektromos autózásba. További kockázatforrás a tőzsde azon sajátossága is, hogy olcsón vesz, de drágán ad el, tehát eljöhet az a pont, ahol a hedgefundok és az igazán nagy befektetők - akik Vitali Kalesnik szakértő szerint a Tesla-részvények harmadát birtokolják - hirtelen eladásba kezdenek. Ebből a 6-700 milliárd dolláros magasságból pedig óriásit lehet esni.