Az olcsó és Ferrari szavak nagyon ritkán követik egymást, de ha mégis, akkor sejteni lehet, hogy valami nincs rendben. Ennél a 412-es modellnél is ez a helyzet, de nem azért olcsó, mert drága javítást igényel, vagy nincs jó állapotban. Szimplán csak át van alakítva; pick-upot csináltak belőle.
Ez a konkrét 412-es egy 1985-ös, tehát gyártás eleji példány (1985-89), és mindössze 5000 ezer fontért, azaz 2 millió forintért került mostani tulajdonosához, motorproblémák és annak drága javíttatása miatt. Ezek nem jelentettek gondot a tulajnak, mivel eleve azzal a céllal vette, hogy átalakítsa az autót, így rögtön a motor cseréjével kezdett: a 4,9 literes, 340 lóerős V12-es motort a Chevrolet 5,7 literes, V8-asára cserélték - ezt a motorváltozatot az olcsó fenntartási költségekkel és könnyű tuningolhatósággal indokolta.
Ennél persze sokkal feltűnőbb a hátsó rész változása: a hátsó ülések és csomagtér helyére került egy kétszintes plató, amit faborítással láttak el, hogy még elegánsabb érzetet keltsen - bár ez nem ellensúlyozza sem a plató, sem az átvágott motorháztető jelenlétét.
A hátsó sor eltávolításán túl az utastér többnyire gyári, csupán új kormányt, és hangberendezést kapott, aminek mélynyomója pont a plató alatti üres térben fért el.
Az Angliában épített Ferrarit márciusban árverezik el a Bonhams aukcióján, nagyjából 15-20 ezer font körüli összeget, azaz 6-8 millió forintot várnak érte. Nehéz ész érvet találni mellette, de azt nem lehet elvenni tőle, hogy egyedi.