Három gyárát zárja be a Ford Brazíliában, így teljesen felszámolják eddigi brazil gyártókapacitásukat. A hivatalos indoklás szerint az évek óta veszteséget termelő üzletet a járvány tarthatatlanul veszteségessé rontotta.
Két Ford üzemben, Camaçari és Taubaté településeken azonnal leállítják az autógyártást, csak az alkatrészgyártás folytatódik egy darabig, amíg az itt gyártott típusokhoz fel nem épül a szükséges raktárkészlet. A Horizontéban működő Troller üzem, ahol Ranger alkatrészekből építenek Jeep-jellegű terepjárókat, az év vége felé szünteti be a működését.
A lépés nagyjából hatezer munkahely váratlan megszűnését jelenti a következő hónapokban. Ugyanakkor Jim Farley, a Ford vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a cég nem vonul ki Brazíliából: megtartják és tovább működtetik a fejlesztőközpontot Bahiában, a próbapályát Tatuíban, és a regionális értékesítési központot São Paulóban.
Az olcsó, helyben gyártott modellek – így az Ecosport és a Ka – helyett a jövőben olyan típusokkal bővítik a dél-amerikai palettát, mint a Bronco – ez jön a Troller T4 helyére –, a Mustang Mach 1, valamint a következő Transit és Ranger sorozat.