A Renaulution stratégia az olcsó márkákat sem hagyja érintetlenül a Renault-n belül, és nagyon úgy tűnik, hogy nem csak a költségeket próbálják megfogni a Daciánál és a Ladánál.
A Bigster néven bemutatott tanulmány legalábbis erre utal: a sikeres Duster karakterét fejleszti tovább, új, bátrabb formai megoldásokkal, és bő fél számmal nagyobb méretben. Az egyik feltűnő változás a Dacia sörnyitó-jelvény helyén feszítő világító X – vagy megtükrözött D, ahogy tetszik – amely azt sejteti, hogy egy alapos arculatváltás várható: úgy látszik, a Daciából próbálnak vagányabb, kevésbé kispolgári márkát faragni.
A másik érdekesség, hogy a Lada neve a Daciáéval együtt került elő, ami, bár ezt sem mondták ki egyértelműen, azt jelzi, hogy az orosz márkával ismét megpróbálkozhatnak az EU-n belül, méghozzá nem csak úgy, ahogy az elmúlt években, amúgy a hátsó ajtón át becsempészve az orosz autókat, hanem a Renault kereskedőhálózatán keresztül.
A háttérben persze igyekeznek egyszerűsíteni a dolgokat, így a Daciánál és a Ladánál együtt 4 helyett egy platform – az Alliance CMF-B – és 18 helyett 11 különálló modell készül majd. Valószínű, hogy ezzel az elavult, örökölt Lada típusok, a Granta, a 4x4 és a Niva pályafutásának is vége lesz hamarosan, olcsó alapmodellnek megmaradhat az első Logan MCV orosz megfelelője, a Largus, esetleg más levetett, de szabvány alapokra épülő Dacia típusok.