Az útjavítás, konkrétan a kátyútlanítás három az egyben csodafegyvereként írnak a JCB napokban bejelentett új munkagépéről, a Pothole Próról. Nem is az a nagy szó, hogy milyen gyorsan készíti elő a kátyúzást, hanem hogy egy eleve munkaerőhiányos és veszélyes munkafolyamattal teszi ezt.
Jellemzően több munkagépet, ezzel együtt munkaerőt igénylő folyamatokat egységesít a Pothole Pro, amit a JCB egy Stoke-on-Trent városában végzett próbaüzem referenciaszámaival ajánlj az útjavítással foglalkozó vállalkozóknak. Mint írják, a közép-angliai városban 20 nap alatt 51 útjavítást végzett el kétfős személyzet mellett, míg állítólag ugyanennyi terület hatfős személyzet mellett 63 nap alatt készült volna el a svájci bicskájuk nélkül. Ha igazak a számok, az erős érv a kombinált munkagép mellett, mert egyrészt a fejlett országokban nem könnyű munkaerőt találni efféle munkákhoz, az pedig még fontosabb szempont, hogy az ilyen félpályás lezárásokkal végzett munkák különösen veszélyesek a munkavégzőkre, azaz a gyorsabb és kevesebb melóssal végzett kátyúzás csökkenti a balesetveszélyt.
![gre.png](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/3626/36262/362622/36262247_74a468773414ad318dbdad5d54a1ee38_wm.png)
A 154 ezer fontba (58 millió forint) kerülő Pothole Pro konkrét képessége, hogy egyenletes mélységben kimarja a kátyú területét, egy másik karral körbevágja a peremét, és egy ugyanerre a hidraulikus karra szerelt eszközzel kikaparja a törmeléket és tisztára söpri a területet. Amit otthagy, azt egy másik munkás kitöltheti és elegyengetheti, így jön össze a kétemberes felállás. A Pothole Prót kimondottan kátyújavításra gyártja a JCB, természetesen csak a kopóréteg hibáit képes javítani, ahhoz viszont egy jó céleszköznek tűnik.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)