Ismét csődben a holland sportkocsigyár
Egyelőre csődvédelmet kért magára a holland autómárka – illetve mindaz, ami megmaradt belőle – miután úgy néz ki, az a néhány tízmillió eurós befektetés, amit orosz befektetőktől vártak, nem érkezett meg.
A céget vezető Victor Müller szerint teljesen elfogyott a Spyker pénze, ahogy fogalmazott, a cég már nem több egy üres héjnál, ám azt ígérte, tovább keresi a tőke forrását, amellyel a holland autógyártó ismét működőképessé tehető.
Korábban úgy tűnt, a Putyin köréhez tartozó Boris Rotenberg cégei segíthetnek újra beindítani a termelést a Spykernél, de úgy látszik, erre végül nem került sor, és, ahogy a cégvezető fogalmaz, a csődbiztosnak elfogyott a türelme.
A márka rajongóinak rossz hír lehet, hogy a következő lépés már a felszámolási eljárás lenne, bár Müller egyelőre optimista: azt mondja, elég jó az esély rá, hogy a Spykert ki tudja hozni a csődeljárásból.
A holland márkát, amely először 1880 és 1922 között létezett, és a XIX. század utolsó éveitől gyártott autókat, majd később repülőgépeket is, 1999-ben alapították újra. Ez a második Spyker 2010-ben vállalta fel, hogy átveszi a General Motorstól a Saab márka irányítását, de ez a feladat az apró sportkocsigyártó minden tartalékát felemésztette, sőt, jelentős adósságot halmozott fel a cég. Több átszervezést követően sem tudták újraindítani a sportkocsigyártást, és úgy tűnik, jelenleg épp valamiféle csodára lenne szükség, hogy legyen pénz a folytatásra.