A 661 lóerős V8-asokkal támad a Lexus?

2021.02.06. 15:36

Egy ideje már rebesgetik a Toyota-közeli V8-asok végét, ám a japán Bestcarweb értesülései alapján úgy tűnik, a Lexus vérfrissített nyolchengeres sportmodellekkel vonul az M-es BMW-k és AMG Mercedesek ellen.

Három F-es Lexusról szól a fáma, közülük elsőként az új IS ötliteres szívó benzines változatát mutatják be, amiből 474 lóerőt és 535 Nm-nyi nyomatékot sajtolnak ki. Pechünkre a C-osztály, az A4 és a 3-as BMW mellett nem fogyott túl jól az előző IS Európában, így sem a normál, sem a kihegyezett verziót nem fogják forgalmazni a kontinensen. Az autóról megkérdezett szóvivő nem kommentálta a pletykát, így érdemes fenntartásokkal kezelni a hírt.

Az IS-t a zászlóshajó szedán - az LS - és a gran tourer LC követi a sorban, az új változatok a kínálat jelenlegi tetejét képviselő LS500h és LC500h modellek fölé érkeznek majd. Az autókhoz egy teljesen új, ikerturbós V8-ast fejlesztenek - ezt már a Lexus is megerősítette - , ami, ha pontosak az értesülések, a maga 661 lóerejével a teljesítménylázban égő német konkurenciát is túlszárnyalja majd: a BMW M8 Competition 4,4-es V8-asa 625 lóerőt, a Mercedes AMG GT63 S 639 lóerőt tud.

A motort állítólag a júliusra beharangozott óriás-SUV-ban, az LQ-ban láthatjuk először, az új sportmodelleket pedig várhatóan novemberben leplezik le. Hogy a Toyota a nagy teljesítményű V8-asokkal is belefér-e az emissziós kvótákba, egyelőre nem tudjuk, de feltehetőleg ezek túl kevés példányban fognak elkelni ahhoz, hogy kibillentsék a hibridekben erős márkacsoport eredményeit.

Képek forrása: bestcarweb.jp

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.