Egy ideje már rebesgetik a Toyota-közeli V8-asok végét, ám a japán Bestcarweb értesülései alapján úgy tűnik, a Lexus vérfrissített nyolchengeres sportmodellekkel vonul az M-es BMW-k és AMG Mercedesek ellen.
![](https://kep.index.hu/1/0/3653/36534/365346/36534696_20f405578fc21d05f143f3079d3b86ac_wm.jpg)
Három F-es Lexusról szól a fáma, közülük elsőként az új IS ötliteres szívó benzines változatát mutatják be, amiből 474 lóerőt és 535 Nm-nyi nyomatékot sajtolnak ki. Pechünkre a C-osztály, az A4 és a 3-as BMW mellett nem fogyott túl jól az előző IS Európában, így sem a normál, sem a kihegyezett verziót nem fogják forgalmazni a kontinensen. Az autóról megkérdezett szóvivő nem kommentálta a pletykát, így érdemes fenntartásokkal kezelni a hírt.
![](https://kep.index.hu/1/0/3653/36534/365346/36534698_0c23029c895005078e9b874fd3fd7d62_wm.jpg)
Az IS-t a zászlóshajó szedán - az LS - és a gran tourer LC követi a sorban, az új változatok a kínálat jelenlegi tetejét képviselő LS500h és LC500h modellek fölé érkeznek majd. Az autókhoz egy teljesen új, ikerturbós V8-ast fejlesztenek - ezt már a Lexus is megerősítette - , ami, ha pontosak az értesülések, a maga 661 lóerejével a teljesítménylázban égő német konkurenciát is túlszárnyalja majd: a BMW M8 Competition 4,4-es V8-asa 625 lóerőt, a Mercedes AMG GT63 S 639 lóerőt tud.
![](https://kep.index.hu/1/0/3653/36534/365347/36534700_0524c557619154527abffa194a10ca32_wm.jpg)
A motort állítólag a júliusra beharangozott óriás-SUV-ban, az LQ-ban láthatjuk először, az új sportmodelleket pedig várhatóan novemberben leplezik le. Hogy a Toyota a nagy teljesítményű V8-asokkal is belefér-e az emissziós kvótákba, egyelőre nem tudjuk, de feltehetőleg ezek túl kevés példányban fognak elkelni ahhoz, hogy kibillentsék a hibridekben erős márkacsoport eredményeit.
Képek forrása: bestcarweb.jp
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)