Az új versenygép a kissé megtévesztő RS3 LMS nevet kapta, és bár a karosszéria már az aktuális A3-asén alapszik, a műszaki tartalom az előd megoldásainak továbbfejlesztéséből származik.
Ahogy a szériamodell, a markáns karosszéria-szélesítések révén az új RS3 versenyautó is látványosabb az elődjénél, bár ehhez nyilván sokat hozzátesz a bemutatópéldány extrém, szürke-vörös-fehér dekorációja, és a mintás falú gumik is.
Elődjéhez hasonlóan ez a versenygép is elsőkerék-hajtású, a motorja ugyanannak az EA888-as kétliteres turbómotornak egy változata, amelyet már eddig is alkalmaztak. A csúcsteljesítménye 340 lóerő 6250-es fordulatszámon a legnagyobb nyomatéka pedig 420 Nm 2500-nál. A teljesítményt hatfokozatú szekvenciális váltó és mechanikus önzáró differenciálmű közvetíti az első kerekekhez.
Természetesen itt is megtalálható a szabványos biztonsági csomag, bukócsővel, kagylóülésekkel, hatpontos biztonsági övvel és tűzoltókészülékkel – az Audi teljesen versenykész autókat szállít.
Hogy ez a technika mennyire lesz versenyképes, az persze nagyban függ majd az egyes versenysorozatok Balance of Performance intézkedéseitől, de úgy tűnik, az Audi autói is felbukkanhatnak a fontosabb TCR alapú bajnokságokban a következő években.