Bár úgy látszik, a Stellantistól kap még egy esélyt, a korábban elhanyagolt Lancia egy darabig még biztosan egyautós márka marad. Hogy az Ypsilon mégse veszítse el az összes vevőjét, most újból igazítanak rajta egy keveset.
A frissítés legkönnyebben észrevehető újdonsága az átrajzolt hűtőrács, illetve az új belsejű fényszórók, integrált LED-es nappali menetfénnyel. Emellett igazítottak az alsó légbeömlő formáján is. Az orr-részt így sem alakították át eléggé ahhoz, hogy gyökeresen megváltoztassa az Ypsilon karakterét, de ahhoz igen, hogy a típus ne tűnjön végzetesen elhanyagoltnak.
A vevők szempontjából is lényegesebbek a belső változások. Egyrészt az új fedélzeti számítógép, amely 7 hüvelykes érintőképernyőjével és Android Auto, illetve Apple Carplay kompatibilis szoftverével viszonylag korszerűnek tűnik, másrészt az új, ezres hibrid hajtásváltozat. Ez utóbbi azonos azzal, amit a Fiatokból már ismerünk: 70 lóerős enyhe hibrid, amellyel az Ypsilon 14,2 másodperc alatt gyorsulhat 100-ra. Úgy tűnik, emellett egyelőre megmaradnak a régi motorok is: az 1,2 literes négyhengeres 69 lóerővel, illetve a 900-as kéthengeres turbómotor 85 lóerővel.
A Stellantis vezetése egyértelművé tette, hogy új esélyt kívánnak adni a Lancia márkának. Ez azt jelenti, hogy legkorábban két-három év múlva jöhetnek a szabványosított műszaki alapokra épülő új modellek – elsőként a Peugeot padlólemezeire építhetnek két-három kisebb típust – ám a márkát addig sem hagyhatják kihalni. A csak Olaszországban forgalmazott Ypsilonból tavaly még több mint negyvenezer fogyott, és a cél nyilván az, hogy ez a mennyiség ne csökkenjen jelentősen a következő néhány év során sem.