Globális autómárkát faragnak a Daciából

2021.02.09. 14:32

Tényleg alapos átalakításokra készülnek a Renault-nál, amelynek fontos része az egyes márkák átpozicionálása a piacon – Luca de Meo vezérigazgató az Automotive News-nak elárulta, hogyan tervezik átalakítani a kínálatot.

A Dacia Bigster még Renault-ként érkezik a legtöbb európán kívüli piacra - a Dacia bevezetése évtizedes távlatban történik majd
A Dacia Bigster még Renault-ként érkezik a legtöbb európán kívüli piacra - a Dacia bevezetése évtizedes távlatban történik majd

Az apróság, amit eddig elfelejtettek megemlíteni, az, hogy miközben a Renault márkát megpróbálják magasabbra pozicionálni – ami drágább autókat, és ezzel kövérebb haszonkulcsot jelent majd – a márka olcsóbb modelljeit a világ egy jelentős részén Dacia típusaival helyettesítik majd. Ez azt jelenti, hogy a jelenleg leginkább Európában forgalmazott román márka más piacokon is felbukkan majd.

Ez azonban nem lesz gyors folyamat: de Meo szerint legalább másfél modellciklust, azaz nagyjából egy évtizedet vesz majd igénybe az átállás, amelyre minden nagyobb piacon – Indiában, Oroszországban, Latin-Amerikában – sort kerítenek a tervek szerint. Ez alatt az idő alatt fokozatosan kap a Renault nagyobb, drágább, jobban felszerelt modelleket, és ezzel párhuzamosan megérkezik a Dacia a jelenlegi Renault alapmodelleknek megfelelő olcsóbb típusokkal.

A márkák átrendezése várhatóan Európában is hasonlóképp megy majd végbe, bár itt kevésbé lesz feltűnő. Egyrészt itt a Dacia már most is jelen van, az autók általános drágulása mellett pedig kevésbé lesz feltűnő, ha a román márka kínálatát is valamivel feljebb pozicionálják.

A kínálat ilyen irányú átalakításával a cégvezetés célja az, hogy a cég növekedéséből több haszon származzon. A Renault jelenleg Európában a legerősebb piaci szereplők közé tartozik a B szegmensben, de a Clio népszerűségéből a kategória alacsony haszonkulcsai miatt arányaiban kevés haszon származik.