V8-as Land Rovert tessék, egy vagyonért
Bár a klasszikus Defender gyártását évekkel ezelőtt befejezte a Land Rover, úgy látszik, a típus még mindig elég keresett ahhoz, hogy a gyáriak készítsenek egy új változatot. A gyártósorokat persze nem indítják újra 25 Defender Works V8 Trophy típusjelzésű autó kedvéért: aki ilyet vesz, tökéletesen felújított használt példányt kap, néhány teljesen új alkatrésszel.
Úgy látszik, a restaurálásra szakosodott Land Rover Classic részlegnek mostanság nincs elég dolga – erre utal legalábbis ennek a 25 példányos kis sorozatnak a megszületése. Az autókon nem csak a sárga-fekete festés és a tetőt teljes egészében körbevevő csőváz-merevítés új, de a motort is lecserélik, méghozzá egy 5 literes V8-asra, amely 405 lóerő és 515 Nm maximális nyomaték leadására képes. Így a végeredmény dinamikában is jócskán felülmúlja majd a korábbi szériapéldányokat, bár az erre vonatkozó adatokkal egyelőre adós a Land Rover.
Egy ilyen, nagyrészt kézi munkával felújított és átalakított autó persze nem lehetne olcsó – nem is az. Egy-egy példány külön kívánságok nélkül 195 ezer angol fontba – mai árfolyamon átszámítva majdnem 80 millió forintba – kerül, és bár Recaro sportülésekkel és Windsor bőr kárpitozással készül minden példány, ez mégis csak egy Defender, egy traktornál alig kényelmesebb vagy kifinomultabb munkaterepjáró.
Ezzel együtt sem kétséges, hogy a 25 autó pillanatokon belül elfogy majd – már csak azért is, mert egy ilyen autónak most már csak emelkedhet az ára, csökkenni aligha fog.