K8, a Kia vadiúj luxusautója

2021.02.17. 09:07

Bár a Kia valószínűleg nem hozza Európába legújabb csúcsmodelljét, a K8 mégis érdekes lehet a számunkra, hiszen már abban a formatervezési stílusban készült, amely hamarosan a márka minden újdonságát jellemezheti.

Bár egységes stílusról beszélnek, a K8-at érdekes formai kettősség uralja. Míg az orr-rész rombuszmintái és a far szögletesen éles, az autó teljes szélességében végigfutó lámpái bizonyos szögekből egész komplikálttá teszik a látványt, az autó oldalán finoman egymásba hajló felületeket alakítottak ki, amelyek inkább az egyszerűség felé mutatnak.

A tervezést irányító Karim Habib szerint igyekeztek valamennyit megtartani az előd, a K7 karakteréből – ebből egyébként nem látszik igazán sok – igyekeztek a formaterv révén is éreztetni, hogy a K8 minőségi termék.

Műszaki részletekkel egyelőre nem szolgált a Kia, de meglepő lenne, ha nem a Hyundai csoport bevált hátsókerék-hajtású prémium-platformját alkalmaznák, amelyet errefelé a Stinger révén ismerhetünk. Ez elvben akár V8-as motor fogadására is alkalmas, bár valószínűbb, hogy itt is egy erős turbós V6-os kerül majd az autóba.

Az is elég valószínű, hogy elsősorban Dél-Koreában, és talán Kínában lesz elérhető a K8-as. Az után legalábbis, hogy Észak-Amerikában néhány héttel ezelőtt vonták ki a két legnagyobb szedánjukat a piacról a minimális kereslet miatt, meglepő lenne, ha újra célba vennék egy ilyen modellel az amerikai piacot. Ugyanakkor nem lenne váratlan, ha később, kisebb Kia típusokon is nagyon hasonló formai megoldásokat alkalmaznának.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.