Hét év után újul meg a legkisebb hátsókerék-hajtású Mercedes. Az előzetes sziluett-fotó alapján inkább a kifutó C osztály továbbfejlesztésének tűnik, mint teljesen új modellnek.
A konzervatív hozzáállás persze érthető: az előző generációváltás elég radikális volt, és egészen jól is sikerült: a 2014-es premiert követően közel másfélszeresükre nőttek az éves eladások, csak a korszerűbb konkurencia érkezésével kezdtek újra csökkenni az eladások 2018-tól.
A nemrég bemutatott S osztály kapcsán az is látszik, hogy a formatervezési irányon sem változtatnak a Mercedesnél. Továbbra is inkább a kellemes arányokra, mint a meglepő formai megoldásokra koncentrálnak a tervezők, így a C osztály esetében sem várható drámai karakterbeli változás, inkább csak a méretek és a részletek változnak.
Bár pontos adatokat egyelőre nem közöltek, valószínű, hogy az új C osztály legalább öt centivel hosszabb és két centivel nagyobb tengelytávú lesz, mint az elődje volt. Ez a helykínálat szempontjából rá is fér a típusba, mivel a kifutó modellnek nem épp az utastér helykínálata volt az erőssége.
Ami már most biztos, az a bemutató február 23-ai időpontja, az viszont csak sejthető, hogy a modellváltás egyben több hibrid modellváltozatot, és általában is több kisebb, turbófeltöltéses motor alkalmazását hozza.