A Honda láthatóan elért a követhetetlenül zavaros formatervezés korszakának végéhez. Az új HR-V már-már puritán jelenség, de kellemes arányú, így az előd kaotikus éleit aligha sírja majd vissza bárki.
A forma drámai egyszerűsödése mellett a másik lényeges változás az, hogy ez a HR-V már csak hibrid hajtáslánccal lesz elérhető, legalábbis Európában. Japánban, ahol most tartották a típus bemutatóját – ott Vezel néven kerül piacra áprilistól – 1,5 literes négyhengeres szívómotorral és fronthajtással egyszerű benzinesként is kapható lesz, és hasonló motor kerül az összkerék-hajtású hibrid változatba is.
A Honda a nemzetközi sajtó számára semmiféle műszaki adatot nem adott ki, ami akkor is meglepő, ha tudjuk, hogy az európai változatot csak az év második felében tervezik bemutatni. A formaterv méltatásán kívül így csak annyi derült ki, hogy a kompakt hajtásrendszer miatt a HR-V a Jazz-hez hasonlóan tágas és jól variálható típusnak ígérkezik.