A Honda láthatóan elért a követhetetlenül zavaros formatervezés korszakának végéhez. Az új HR-V már-már puritán jelenség, de kellemes arányú, így az előd kaotikus éleit aligha sírja majd vissza bárki.
![](https://kep.index.hu/1/0/3672/36724/367246/36724601_cd657cbcb59873bb5ea49daeb4fded65_wm.jpg)
A forma drámai egyszerűsödése mellett a másik lényeges változás az, hogy ez a HR-V már csak hibrid hajtáslánccal lesz elérhető, legalábbis Európában. Japánban, ahol most tartották a típus bemutatóját – ott Vezel néven kerül piacra áprilistól – 1,5 literes négyhengeres szívómotorral és fronthajtással egyszerű benzinesként is kapható lesz, és hasonló motor kerül az összkerék-hajtású hibrid változatba is.
![](https://kep.index.hu/1/0/3672/36724/367246/36724649_6f514d96526748364fbbfefdd0fff3ab_wm.jpg)
A Honda a nemzetközi sajtó számára semmiféle műszaki adatot nem adott ki, ami akkor is meglepő, ha tudjuk, hogy az európai változatot csak az év második felében tervezik bemutatni. A formaterv méltatásán kívül így csak annyi derült ki, hogy a kompakt hajtásrendszer miatt a HR-V a Jazz-hez hasonlóan tágas és jól variálható típusnak ígérkezik.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)