Tovább hódít a BMW hatalmas veséje
"Ha valami olyat akarsz alkotni, amely kiemelkedik a többi közül, akkor azt valahogy meg kell különböztetni, másnak kell lennie. Ha új vásárlókat szeretnél megszólítani, akkor kiemelkedő terméket kell csinálni. Nem akarunk mindenkinek megfelelni, csak az ügyfeleink kedvében járni.” - mondta egy interjúban a BMW vezető formatervezője, Domagoj Dukec, aki valószínűleg már nagyon unja magyarázni a bizonyítványát.
Adrian van Hooydonk, a BMW formatervezésért felelős alelnöke szintén tisztában van vele, hogy az új irány megosztó, ő is hallja ám a kritikákat, de azt is látja, hogy mennyire sikeres a vállalat. A brit Autocar is megerősíti, hogy a közel sem eseménytelen 2020-ban 3,2%-kal növekedett az értékesítés a vállalatnál. Ez Hooydonk szerint jó visszaigazolás és nincs szükség a változtatásra.
Most az ellaposodó autós beszélgetések igazi Joker-kártyája az új BMW-k formaterve. Tisztára, mint a Bangle-korszak alatt, csak most valahogy nem az autó egésze a furcsa, hanem leginkább az orra. A vesék növekedését kezdetben a turbómotorok magasabb levegőigényével magyarázták, mára viszont egyszerűen a kínai piacra nyitottabb dizájn célja.
Ott van a 4-es kupé, ami oldalról pont úgy néz ki, mint egy kupé: hosszan nyújtózó orra van, középen a lecsapott tetővonalú kabin és egy rövidke csomagtér, jó esetben hetyke kis szárnnyal a végén. Az egészből harmóniából csak az eleje lóg ki, a két hatalmas metszőfog.
Nem lesz ez másképp a jövőben sem, de az egyes modellek sokkal inkább különbözni fognak egymástól. A konzervatívabb szedánok keskenyebb hűtőmaszkot kapnak, a BMW elektromos modelljei pedig olyan egybeolvasztott, szenzorokat is tartalmazó elemet, mint az iX-en. A sportos BMW-k pedig az M4-eshez hasonló élesebb vonalú, függőleges maszkot, keret nélkül és dupla lamellákkal.
Nincs más választás tehát, mint hozzászokni a látványhoz. Akinek pedig ez nem megy, annak is lesz megoldás.