Mégis Európában maradhat a Mitsubishi
A Mitsubishi vezetése tavaly nyáron döntött úgy, hogy szép lassan elkezdi leépíteni európai érdekeltségeit. A Financial Times értesülései szerint ennek a tervnek a megváltoztatásáról tárgyal most a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség vezetése.
A lap értesülései szerint elsősorban a Renault vezetői igyekeznek maradásra bírni a Mitsubishit, amely lényegében lemondott az európai piacról. A francia gyártó állítólag azzal számol, hogy egyes Mitsubishi modellek helyi gyártásával menthetné meg a bezárástól egyes francia üzemeit, ez viszont szembe menne a japán cég költségcsökkentési terveivel.
A témát ismerő forrásokra hivatkozva a pénzügyi lap azt írja, hogy valamiféle előzetes megállapodás megszületett már, de a végső döntést a február 25-ei igazgatósági ülésen hozhatják meg. A téma állítólag megosztó, mivel a japán gyártó vezetése a Renault tulajdonosai közé tartozó francia állam nyomását látja érvényesülni benne, amely a Mitsubishi számára csak felesleges többletköltségeket hozna.
A Mitsubishi kifejezetten szokatlan módját választotta a kivonulásnak: csak az új modellek bemutatását függesztették fel, de a kereskedőhálózatot egyelőre meghagyták: az volt a terv, hogy a következő években már csak a szerviz- és alkatrészellátást biztosítják Európában, miközben Ázsiára és Észak-Amerikára koncentrálják az erőforrásaikat.