Mégsem fejleszt saját motort az Aston Martin
Nemrég szorosabb együttműködésről állapodott meg a Mercedes és az Astron Martin, így nem meglepő, hogy költséges motorfejlesztési programjáról lemond a brit gyártó.
Valószínűleg kevés költségesebb dolog létezik az autóiparban, mint egy vadonatúj benzinmotor kifejlesztése. Az Astron Martin ikerturbós V6-osára, ez talán még inkább igaz ez, hiszen kifejezetten komplikált, erős sportmotorról van szó, amelyet óriási terhelésre terveztek - egy ilyen motor megbízhatóvá tétele pedig nem olcsó vagy rövid folyamat.
Az Aston Martin előző vezetője, Andy Palmer azzal indokolta a hathengeres fejlesztésének elindítását, hogy az AMG egyértelműen a négyhengeres motorok irányába fordult a fejlesztéseivel, és olyan motort a brit márka nem szeretne az autóiba.
Úgy tudjuk, a középmotoros Valhalla típust eleve ehhez a kompakt hathengereshez tervezték, és hasonlót az AMG nem gyárt – nemrégiben váltották le saját V6-osukat egy jóval terebélyesebb soros hathengeresre – így a fejlesztés leállítása egy csomó további kérdést is felvet. Az viszont egyértelmű, hogy az Aston Martin anyagi helyzetében egy teljes motorfejlesztési program finanszírozása öngyilkos ötlet volt, és teljesen logikátlan döntés egy olyan partnerrel a háttérben, amilyen az AMG.
Valószínű, hogy a továbbiakban motorbeszerzési kérdésekben teljesen a Mercedesre támaszkodik majd a brit sportkocsigyártó – addig szinte biztosan, ameddig még alkalmaz belső égésű motorokat.